Zadania pedagoga i psychologa
RSS
Agnieszka Góralska - pedagog
Anna Dąbrowska - psycholog
Poniedziałek 8.45-9.45, 10.30-11.30
Wtorek 8.30-9.45, 10.30-12.00
Środa 8.10-11.40
Czwartek 8.45-9.45, 10.30-12.40, 13.30-14.30
Piątek 8.00-10.00
KONSULTACJE DLA RODZICÓW PIĄTEK 10.00-10.45
Do zadań pedagoga i psychologa należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
Zadania psychologa szkolnego
indywidualne rozmowy z uczniami i rodzicami (wspierające, rozładowujące, motywujące, dotyczące zarządzania stresem i emocjami, itp.)
Działania:
prowadzenie warsztatów w klasach,
prowadzenie zajęć profilaktycznych,
prowadzenie konsultacji dla uczniów, rodziców, nauczycieli,
prowadzenie rozmów grupowych w klasach (np. w sytuacjach kryzysowych),
prowadzenie rozmów wspierających z nauczycielami,
prowadzenie projektów edukacyjnych (międzyszkolnych lub w danej klasie),
umożliwienie dziecku spędzenia czasu w gabinecie bez konieczności rozmowy z nikim,
prowadzenie mediacji koleżeńskich - rozwiązywanie konfliktów wśród uczniów,
wsparcie nauczycieli w integrowaniu zespołu klasowego (w szczególności klasy pierwsze, ale nie tylko) i usprawnienie procesu grupowego w klasie,
praca z klasą (grupą osób) wykluczających daną osobę,
prowadzenie spotkań/szkoleń dotyczących pracy z uczniem (dla rodziców i nauczycieli),
obserwowanie uczniów w codziennym szkolnym życiu i wyłapywanie tych, którzy mogą potrzebować pomocy,
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Hryniewicz |
---|---|
Wytworzył: | Magdalena Hryniewicz |
Data wytworzenia: | 31.10.2023 |
Opublikował w BIP: | Administrator Systemu |
Data opublikowania: | 31.10.2023 11:31 |
Ostatnio zaktualizował: | Administrator Systemu |
Data ostatniej aktualizacji: | 07.03.2024 11:35 |
Liczba wyświetleń: | 47 |